ابزار تست A/B برای تصمیم گیری طراحی سایت مبتنی بر داده
نوشته شده توسط : طراحی سایت

تست A/B در حال تبدیل شدن به تکنیکی رایج برای بیشتر طراحان در رسیدن به موفقیت در طراحی سایت می باشد امروزه هر قسمت از سایت برخلاف گذشته نیاز به تخصص و مهارت های لازم برای جذب کاربران و تبدیل شدن به مشتریان را باید داشته باشد . به همین دلیل ابزارهای تست A/B و ابزارهای CRO (بهینه سازی تبدیل نرخ) به طور فزاینده ای رو به افزایش می باشند اما انتخاب یکی یا چند تای آن امروزه برای طراحان چالش برانگیز شده است . بنابراین ما سعی کرده ایم در این مقاله در مور ابزار های A/B و CRO صحبت کنیم  اما قبل از این موضوع باید مفهوم کلی از تست A/B را در طراحی سایت  وبه طور کلی طراحی بدانیم . تست A / B در مورد تجربیات با تغییرات تصویری و محتوا است تا ببینید که کدام نتیجه بیشتر به توجه و کلیک مشتری تبدیل می شود. تست A / B اغلب تست قابلیت استفاده را به عنوان وسیله ای برای آزمایش یک راه حل برای یک نقص در تجربه کاربر شناسایی کرده و به طراحان آگاهی می دهد . یکی از ابزارهای تست A/B ، Optimizely می باشد این ابزار تجزیه و تحلیلی را ارائه می دهد که با توجه به کاربران و سطوح دسترسی داده شده در سایت طراحی شده و براساس این سطوح دسترسی کاربران نقش ها و کلیک های متعدد و به طور کلی توجهات متفاوتی را خواهند داشت که این ابزار به تمامی جنبه های کاربران با دسترسی ها و سطوح های مختلف خواهد پرداخت . همچنین فرض کنید دو نوع طراحی برای یک سایت و یا فرآیندهای متخلف برای یک کار طراحی شده است و طراح می خواهد بداند واقعا کدام طراحی و فرآیند بهتر از طرح و یا فرآیند دیگر است این کار به راحتی از طریق این ابزار بدون هیچ نوع دانشی جهت کد زدن انجام می گردد و نتایج به صورت گزارش در اختیار طراح و یا توسعه دهنده قرار می گیرد.


یکی دیگر از ابزارهای که در تست A / B بسیار مفید می باشد و طراحان زیادی را به خود جذب کرده است Google Optimize می باشد این ابزار رایگان شرکت گوگل به طور مستقیم به رویداده ها و وقایع گوگل آنالیز سایت متصل می باشد تا تست A / B سریع و آسان و براساس اطلاعات درست از کاربران انجام شود . این ابزار بر روی انواع معیارها مانند CTA ، رنگ ها و محتوا متمرکز است در این ابزار نیاز به دانش خاصی نست کافی از یک خط کد را به جاوا اسکریپت وب سایت طراحی شده اضافه نمایید تا این ابزار اطلاعات کافی و لازم را در اختیار طراحان و مدیران سایت قرار دهد .


ابزار دیگری که تحلیل های سفارشی و تست های سفارشی را برای طراحی سایت انجام می دهد Unbounce می باشد . این ابزار در صفحات فرود و ابزارهای مبدل متمرکز شده است . صفحات فرود می توانند راهی شگفت انگیز برای اعتبار نظرات شما، ایجاد هیجان در اطراف یک محصول جدید و المان های که به توجهات ویژه کاربران نیاز دارند تبدیل شوند . البته همین امر می تواند باعث ضربه به یک سایت شود اینکه صفحات فرود آن ها به درستی و به خوبی آنچه از دیدگاه مشتریان و یا کاربران انتظار می رود وجود نداشته باشد که باعث عدم اطمینان کاربران به سایت خواهد شد بنابراین ابزار Unbounce به طراحان سایت کمک می کند تا بتوانند  صفحات فرود مناسب و عالی را طراحی کنند . این ابزار به طراح اجازه می دهد بیش از 100 قالب زیبا را با بازارهای متعددی که شاید اهداف کاربران سایت از آن ها نشات گرفته باشد را طراحی نماید همچنین می توان سناریو های متعددی را به وسیله این ابزار با استفاه از کامپیوننت های که با کشیدن و رها کردن در داخل محیط کاری ایجاد می شود را ساخت بدون آنکه دانش فنی برنامه نویسی نیاز باشد .

 





:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: